Siirry pääsisältöön

Kesä 2018 osa 4 - Regatasta Korpoströmiin

Evli Hangon Regatta alkoi tottuun tapaan taas perjantaina ja paikalla oli reilusti hai-veneitä.

Hait rivissä
Hai-veneiden lisäksi regatassa oli luonnollisesti myös nippu muita veneitä, niiden miehistöjä sekä huoltojoukkuita.

Purjehdusvaatteita
Hajewassa meitä oli muutaman edeltävän vuoden tapaan neljä jäsentä (Vicco, Bencko ja Carolina), joista yksi oli vuorollaan huoltomiehistössä.

Vicco ja Bencko
Purjehdukset sujuivat mukavasti, vaikka emme liian paljoa olleet ehtineet harjoitella tällä miehistöllä. Säät olivat kohdallaan ja tunnelma koko laivueessa oli hyvä! Pidennetty viikonloppu oli täynnä hulinaa ja tuttujen tapaamisia - aivan kuten kesään kuuluukin!

Starttia odotellessa
Regatan jälkeen Hajewa sai levätä päivän laiturissa ja tiistai-aamuna lähdimme Henkan kanssa purjehtimaan länttä kohti. Määränpäänä meillä oli Korpoström.

Ja liikenteeseen
Tiistaina matka eteni mukavasti pääosin sivutuulessa ja käännyttyämme pohjoista kohti Kasnäsin lähellä spinnuttelimme loppumatkan Helsingholmenille.

Myötätuulessa Helsingholmenia kohti
Perillä ei meidän kovin kauaa tarvinnut etsiä paikkaa minne veneen jättää, vaikka satama olikin melko täynnä. Hai-vene mahtuu näppärästi pieniin koloihin.

Laiturissa
Illan saunavuorot olivat jo varattuja, mutta päätimme sen sijaan ihmetellä auringonlaskua ja käydä aamusaunassa.

Ilta Helsingholmenilla
Seuraavana päivänä keli oli jälleen todella kevyt. Lähdimme saunan ja aamiaisen jälkeen liikenteeseen noin klo 11 aikaan ja ajoimme moottorin tukemana Brännskäriin myöhäiselle lounaalle ja akkua vähän lataamaan.

Brännskär
Akun lataus vie jonkin aikaa, joten käytimme ajan hyväki ja kävimme samalla kiertämässä vähän saarta.

Hajewa laiturissa
Lounaan jälkeen otimme köydet irti noin viiden aikaan ja jatkoimme matkaa kohti Korpoströmiä. Tuuli pysyi erittäin kevyenä ja niinpä liikuimme moottorin avittamana erittäin rauhallista tahtia.

Seuraava auringonlasku
Auringon laskettua ilta jatkui rauhallisesti ja ehdimme katsomaan sopivasti kännykän näytöltä fudismatsinkin.

Olisiko tämä se sininen hetki?
Sähkömoottorin akku kestää hyvin kun sillä ajaa rauhallisesti. Tässä on myös se hyvä puoli, että matka jatkuu vähän pidempään ja auringonlaskun jälkeen ehdimme ihmettelemään vielä auringonnousukin, kunnes meloimme viimeiset muutamat sadat metrit perille. Tämän jälkeen uni maittoikin hyvin!

Ja aurinko palailee pikkuhiljaa horisontin yläpuolelle